Shop Mobile More Submit  Join Login
099 Torpeed by HourglassHero 099 Torpeed by HourglassHero
Sprite(by *Kyle-Dove) and info update~

Name: Torpeed
Species: The Dynamic Pokemon
Type: :iconwatertypeplz: :iconicetypeplz:
Ability: Swift Swim
Evolves from: [link]
Evolves into: [link]
Info: Its body is streamlined for fast swimming, even against strong currents. It is capable of harnessing the cold energy found in the icicles on its back.

Do not steal or use without permission!

Hope u like it!
Plz comment and fav!
Add a Comment:
 
:iconakirasgirl13:
Akirasgirl13 Featured By Owner Sep 20, 2013
I WANT THIS TO BE A REAL POKEMON IN THE GAME!
Reply
:iconpisdoy:
Pisdoy Featured By Owner Apr 20, 2013
how much creativity you I would never have creativity to make one of these pokemons :o
Reply
:iconquicksand5:
QuickSand5 Featured By Owner Apr 18, 2013  Student Digital Artist
i definitely think this would be cool with a third evo much like: [link] , non the less it's well done.
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 18, 2013  Hobbyist Digital Artist
you know too much! XD
Reply
:iconquicksand5:
QuickSand5 Featured By Owner Apr 18, 2013  Student Digital Artist
i don't know whether to take this as a compliment or a concern about your source of ideas
Reply
:iconspireex:
SpireEx Featured By Owner Apr 17, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Games need this!!!!!!! :nod::nod: :love::love:
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 18, 2013  Hobbyist Digital Artist
:B
Reply
:iconmegaross:
Megaross Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
haha! nice xD
Reply
:iconmarsu305:
marsu305 Featured By Owner Apr 9, 2013  Student General Artist
AWESOME! :iconjumpinglaplz:
Reply
:icongrey-wingedblitz:
Grey-wingedBlitz Featured By Owner Apr 9, 2013
Love the fins, makes him looks like those prehistoric crocs with flippers instead of feet.
Reply
:iconsith-lord-revan:
Sith-Lord-Revan Featured By Owner Apr 9, 2013
Amazing, I could totally see that being an actual pokemon and a powerful one at that. Can't wait for the final evolution
Reply
:iconmegarezfan:
MegaRezfan Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist General Artist
:'D The sprite is cute for some reason.
Reply
:iconthefakemoncreator:
Thefakemoncreator Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
Great! :D
Reply
:iconmymarshlands:
MyMarshlands Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist General Artist
just a question, is this guy going to be the water/ice starter in kyle's mmo?
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
yup! :)
Reply
:iconmymarshlands:
MyMarshlands Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist General Artist
:/
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
why the long face? O.o
Reply
:iconmymarshlands:
MyMarshlands Featured By Owner Apr 9, 2013  Hobbyist General Artist
basically I made a starter too and showed it to kyle, instead of he saying that he wouldn't use it he simply ignored the comments I talked about it :/ I hope it wasn't his intention but w/e... the design I made is pretty bad anyways so I guess it isn't his fault <xD Yours is much better! uggh so many good starters, how will I be able to choose one of them?
Reply
:icongregandrade:
GregAndrade Featured By Owner Apr 8, 2013  Student Traditional Artist
Loved!
Reply
:iconsam914630:
sam914630 Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist General Artist
GIMME GIMME ALL U GOT GOT CUZ I CANT WAIT WAIT WAIT ANY MO MO MO MO
Reply
:iconspireex:
SpireEx Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist Traditional Artist
:love::love:
Reply
:iconwerezza:
werezza Featured By Owner Apr 8, 2013
Awesome! Nice concept and very orignal drawing! waiting for the evoltion! ^^
Reply
:iconrockcandyfireworks:
RockCandyFireworks Featured By Owner Apr 7, 2013  Student
i think this line might be my favorite of all of yours! i love the monochromatic color scheme, which is tough to pull off! i'm looking forward to the final form.
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
really?
woah thanks!
and yeah monochromatic stuff are so hard to do... i stood for hours changing colours!
also i saw your pm and i am heavily considering it!
Reply
:iconrockcandyfireworks:
RockCandyFireworks Featured By Owner Apr 8, 2013  Student
woo!~!
Reply
:iconimsoyun:
imsoyun Featured By Owner Apr 7, 2013
Oh im diggin this evo :D
Reply
:iconeelektric-chrononaut:
eelektric-chrononaut Featured By Owner Apr 7, 2013
I had to get used to the first one's art, but I loved the concept and sprite. This one's art is FANTASTIC. Can these be real?? Please??
Reply
:iconser-mangosta-sand:
Ser-Mangosta-Sand Featured By Owner Apr 7, 2013
Again, you should be working for the Game Designers X.x

These are amazing!
Reply
:iconbrasiopkmn:
BrasioPkmn Featured By Owner Apr 7, 2013  Professional Digital Artist
Great perspective, I want a pool float of this PokÚmon
(║u║)
Reply
:icondrenchedhue:
DrenchedHue Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
^.^ awesomeness!
Reply
:iconfierinu7:
fierinu7 Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist General Artist
wait, it evolves again after this, how can it possibly get any epic-er!?
Reply
:iconrayquazamaster:
RayquazaMaster Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Artist
This is so cool! :D
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
thanks Ray!
Reply
:iconrayquazamaster:
RayquazaMaster Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Artist
You're welcome!
Reply
:iconkristallschweif:
Kristallschweif Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
It's water ice omgomgomgomgomg *-*
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
yup yup
omg omg! :D
Reply
:iconkristallschweif:
Kristallschweif Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
yay yay
omg omg :la:
Reply
:iconkurokikumo:
KurokiKumo Featured By Owner Apr 7, 2013
Waaa it's so cool! What a great design :D
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
fanks so much! :B
<3 <3
Reply
:iconfrozenfeather:
FrozenFeather Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Traditional Artist
i really like this line so far!
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
yaaaaaay feather is happy!
i am happy as well!
Reply
:iconfrozenfeather:
FrozenFeather Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Traditional Artist
lol ^^
Reply
:iconshutwig:
Shutwig Featured By Owner Apr 7, 2013  Student Digital Artist
Awesome, I really like the head *^* !!
Reply
:iconjoohnlucas:
joohnlucas Featured By Owner Apr 7, 2013
Very good !!
Reply
:iconkyleito:
Kyleito Featured By Owner Apr 7, 2013  Student Digital Artist
<333333
Reply
:icondaybreakm:
DaybreakM Featured By Owner Apr 7, 2013  Student Digital Artist
I kind of expected what you were going to do, great design anyways c:
Reply
:iconhourglasshero:
HourglassHero Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
oh really? how so?
thanks anyways!
Reply
:icondaybreakm:
DaybreakM Featured By Owner Apr 7, 2013  Student Digital Artist
Well, the design already was aerodynamic so no doubts there would be a torpedo design (to be honest, you know what I think of it so no need to debate about it), I was kinda sure about the typing too because because of colors and I knew you weren't going to make it Dragon typed c:

You're welcome, I can't wait to see what you'll do with the evolution!
Reply
:iconfenneking:
Fenneking Featured By Owner Apr 7, 2013
awesome sauce
Reply
:iconredpanda7:
RedPanda7 Featured By Owner Apr 7, 2013
Interesting leg design
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
April 7, 2013
Image Size
115 KB
Resolution
970×450
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
19,605 (4 today)
Favourites
326 (who?)
Comments
58
×